مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آنچه اکثر پزشکان در مورد سرماخوردگی و آنفولانزا به شما نمی‌گویند!

همه‌ی ما قبلا اینها را شنیده‌ایم: شما برای محافظت از خودتان در برابر آنفولانزا باید واکسن دریافت کنید یا درواقع هیچ درمان خوبی برای سرماخوردگی معمولی وجود ندارد و اینکه بهترین کاری که می‌توانید برای سرماخوردگی یا آنفولانزا انجام دهید، پر کردن بدن‌تان با انواع داروهایی است که برای سرکوب علائم طراحی شده‌اند، تا زمانی که بیماری ناپدید شود.

ویروس‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

با این حال مشکل این روش، آن است که درواقع برای بدن شما بهتر است که اجازه دهید سرماخوردگی یا آنفولانزا دوره‌اش را سپری کند، نه آنکه سعی کنید سرکوبش کنید. سرماخوردگی و آنفولانزا هر دو از ویروس‌هایی می‌آیند که در سطح سلولی بر بدن‌تان تأثیر می‌گذارند.

برخلاف سلول‌های شما، ویروس‌ها نمی‌توانند خودشان را تکثیر کنند اما هنگامی که به یکی از سلول‌های شما دسترسی پیدا کنند، دو راه اصلی وجود دارد که ویروس‌ها از آن طریق در بدن شما چند برابر می‌شوند.

انواع خاصی از ویروس‌ها می‌توانند چندین بار خودشان را در درون یک سلول تکثیر کنند تا زمانی که سلول منفجر شود (اثر لیتیک) و درنتیجه ویروس‌های جدی برای حمله به سایر سلول‌ها آزاد می‌شوند.

ویروس‌های دیگر، خودشان را به DNA سلول های شما می چسبانند، بطوری که بخشی از یاخته‌ی دختر می‌شوند که از سلول اصلی تولید می شود.

چرا شما باید از داروهای متداول ساخته شده توسط صنایع دارویی اجتناب کنید؟

اگرچه سرماخوردگی یا آنفولانزا می تواند باعث ناراحتی زیادی شود اما درواقع می تواند سیستم ایمنی شما را در درازمدت تقویت کند. در حقیقت ویروس‌ها معمولا ضعیف‌ترین سلول های شما را آلوده می کنند؛ یعنی آنهایی که در حال حاضر پر از سموم و مواد زائد هستند. با اجازه دادن به سرماخوردگی معمولی برای پاک کردن این سلول‌ها، بدن شما می‌تواند خودش را از شر این سلول‌های پیر و از قبل آسیب‌دیده خلاص کند.

آیا تا بحال تعجب کرده‌اید که وقتی سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید، چقدر ترشح از بینی‌تان خارج می‌شود؟ در درون تمام آن مخاط‌ها مقدار زیادی سلول‌های مرده وجود دارد که بدن شما دارد از آنها خداحافظی می‌کند و این عمدتا به دلیل تأثیر لیتیک ویروس‌هاست.

بنابراین با درنظر گرفتن تمام این موارد، آنفولانزا و سرماخوردگی معمولی، روش طبیعی برای حفظ سلامتی شما در درازمدت است. از زمانی که بیمار هستید، برای استراحت و ریکاوری خودتان هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی استفاده کنید. اگر بیش‌ازحد احساس ناراحتی می‌کنید، می‌توانید از برخی داروهای ضددرد بدون نیاز به نسخه استفاده کنید اما از آنهایی که باعث کاهش تب یا سرکوب سرفه یا آبریزش بینی می‌شوند، استفاده نکنید. تمام این علائم، درواقع روش بدن شما برای خلاص شدن از شر سلول‌های آلوده است.

آیا لازم است مریض شوید؟

اگرچه برای بدن شما نرمال و طبیعی است که با حمله‌ی ویروس‌ها مبارزه کند اما این بدان معنا نیست که اگر شما بندرت بیمار می‌شوید، باید نگران باشید. اگر شما با غذا خوردن سالم، ورزش منظم و داشتن خواب کافی، یک سبک زندگی سالم داشته باشید، ممکن است بدن‌تان سلول‌های آسیب‌دیده و ضعیف که مستعد آلوده شدن توسط ویروس‌ها هستند، ایجاد نکند.

تفاوت آنها چیست؟

اگرچه سرماخوردگی و آنفولانزا هر دو توسط یک حمله‌ی ویروسی مشابه ایجاد می‌شوند اما بدن شما به روش‌های مختلفی به آنها واکنش نشان می‌دهد. اگر سرماخوردگی داشته باشید، احتمالا باید با علائم معمول سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه و عطسه مواجه شوید.

اگر تب داشته باشید، آن تب فقط کمی بالاتر از درجه حرارت نرمال بدن خواهد بود. علائم شما به آهستگی در طی چند روز ظاهر می‌شوند. در سمت مقابل، آنفولانزا اغلب بطور ناگهانی ظاهر می‌شود. علاوه بر داشتن تب بالا، شما احساس درد خواهید کرد و از لرز، گلودرد و سردرد رنج می‌برید.

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده